تویوتا تصمیم گرفته سدان پریمیوم اندازه متوسط خود را برای ورود به دههی هفتم دوران حیاتش دستخوش تغییراتی کند که ازجملهی آنها میتوان پیشرانه توربوی جدید با پاشش مستقیم سوخت، رنگبندیهای تازه و بسته امنیتی ITS (برای اولین بار در دنیا) را نام برد. کراون که از سال 1955 در ژاپن عرضه میشود در نسل کنونی سه نوع مختلف به نامهای سری اَتلِت (Athlete)، سری رویال (Royal) و سری ماجِستا (Majesta) دارد. بهروزرسانی جدید بیشترین تغییر را در اَتلِت و رویال ایجاد میکند، گرچه ماجِستا هم از آن بیبهره نخواهد بود.
ویژگیهای کراون اَتلِت فیسلیفت به شرح زیر است: پیشرانه جدید 2 لیتری که مجهز به سامانه تزریق مستقیم سوخت و توربو شارژر با اِسکرول (Scroll) دوقلو است و سر سیلندرش از منیفولد اگزوز یکپارچهی خشکشونده توسط آب سود میبرد. جلوپنجره طرح مِش (Mesh) دارد و تا انتهای سپر جلو کشیده میشود که خود این از عناصر طراحیِ تازهی سپر است. چراغهای جلو و روز تاب از نوع LED هستند و چراغهای عقب طرح حلقهای دارند. داخل اتاق نوارهای تزئینی از جنس عقیق دیده میشود و برای مدلهای دارای توربو رنگ اختصاصی آبیِ پراشا (Prussia) هم قابل سفارش خواهد بود.
پیشرانه مذکور 232 اسب بخار در 5,200 تا 5,800 دور بر دقیقه و 350 نیوتونمتر بین 1,650 تا 4,400 دور بر دقیقه تحویل میدهد. در ادامهی آن جعبهدنده 8 سوپر ایسیتی (8 Super ECT) و سامانه استارت/استاپ (بهصورت استاندارد) قرار میگیرد. مصرف سوخت هم بر اساس آزمایش JC08 به میزان 7.45 لیتر در یکصد کیلومتر است. بعد از اَتلِت نوبت به سری رویال فیسلیفت میرسد. سپر بازطراحی شده، جلوپنجره پایینتر آمده و نوار کرومی از مرکز تا کنارههایش ادامه پیداکرده و مه شکنها را در بر گرفته است. درون اتاق پنلها طرح مشبک دارند و در کنار چوب کاریها و جزئیات سیاه و قهوهای حس خوبی القا میکنند.
تویوتا این بار هنر بیشتری به خرج داده و 12 رنگ مختلف با پوشش خود بازیاب (Self-Restoring) ارائه میکند که دارای فناوری خود ترمیمی (Self-Repair) برای خط و خشهای کوچک هستند. برای اتاق هم سه رنگ جدید سفید، سیاه و طلایی بهمنظور ترکیب شدن با رنگ بدنه در نظر گرفتهشده است.
تویوتا کراون فیسلیفت اولین خودروی تولید انبوه دنیاست که سامانه کمکی رانندگیاش از فرکانس اختصاصی ITS استفاده میکند. این بسته که با نام ITS Connect شناخته میشود از فرکانس مرسوم ITS کشور ژاپن (760 مگاهرتز) برای دریافت و اشتراکگذاری دادههای مخابره شده توسط سازمانها یا خودروهای دیگر بهره میبرد؛ همچنین شامل یک سری فناوریهایی میشود که بنایشان بر پایه ارتباط بین خودرو و سازمانها (V2I) و نیز ارتباط خودرو با خودروهای دیگر (V2V) نهاده شده است.