تاج پادشاهی بر سر تویوتا

0
(0)

تویوتا برای چهارمین سال پیاپی موفق شد عنوان پرفروش‌ترین خودروساز دنیا را از آنِ خود کند.

1 1 تاج پادشاهی بر سر تویوتا

تویوتا، تنها خودروسازی بوده که همراه با دایهاتسو و هینو موتورز، مرز ۱۰ میلیون دستگاه را رد کرده و در مجموع، ۱۰/۱۵ میلیون دستگاه خودرو را به مشتریان تحویل داده است. البته این آمار نسبت به سال ۲۰۱۴، به اندازه ۰/۸ درصد افت نشان می‌دهد، ولی هنوز هم تاج پادشاهی فروش برای چهارمین سال متوالی در تویوتا حفظ شده است.

2 1 تاج پادشاهی بر سر تویوتا

با توجه به رسوایی دیزل‌گیت و مسائل پیرامون آن، تعجبی هم ندارد که این موضوع بر آمار فروش فولکس‌واگن تأثیر منفی گذاشته است. در واقع، تعداد وسایل نقلیه تحویل داده شده VAG (شامل MAN و اسکانیا) با افت قابل‌توجه ۲ درصدی، به ۹/۹ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵ رسیده است. چین نیز یکی از فاکتورهای مهم در این رابطه بوده و فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۵ در این بازار، شرایط ضعیف‌تری نسبت به سال‌های گذشته داشته است. با این وجود، جایگاه دوم پرفروش‌ترین خودروسازی دنیا به فولکس‌واگن رسیده است.
همچنین جنرال‌موتور با آمار فروش ۹/۸ میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته، با افتی ۰/۲ درصدی نسبت به ۲۰۱۴، در جایگاه سوم قرار گرفته است.

5 تاج پادشاهی بر سر تویوتا

از همین الان می‌توان گفت که رسوایی گسترده، به این زودی‌ها فولکس‌واگن را رها نخواهد کرد و بنابراین، تویوتا به‌راحتی می‌تواند به پنجمین عنوان متوالی پرفروش‌ترین خودروسازی دنیا فکر کند. اخیراً مدل جدید پریوس نیز وارد بازار شده و می‌توان تصور کرد که این خودرو نقشی کلیدی در تکرار موفقیت تویوتا در سال ۲۰۱۶ برعهده خواهد داشت.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

تویوتا سوپرای جدید

0 (0) انتظارها برای دیدار با تویوتا سوپرای جدید واقعاً طولانی شده اما این خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما