تویوتا محصولات هیبریدی و پلاگین هیبریدی را دوست دارد اما این خودروساز ژاپنی هنوز متقاعد نشده که محصولات الکتریکی آینده صنعت خودرو را تشکیل میدهند. درحالیکه برخی خودروسازان توجه بسیار زیادی به خودروهای الکتریکی نشان میدهند، تویوتا درباره تولید انبوه محصولات الکتریکی در آینده نزدیک تعلل میکند. این موضوع توجیهپذیر است زیرا تویوتا هماکنون خودرویی تمام الکتریکی در سبد محصولات خود نداشته و تویوتا راو 4 الکتریکی نیز تولید نمیشود. البته همین راو 4 الکتریکی نیز از همان قوای محرکه تسلا استفاده میکرد.
اما این به معنی عدم تولید محصولات الکتریکی توسط تویوتا نیست. این خودروساز معتبر جهانی با مزدا به منظور توسعه محصولات الکتریکی همکاری کرده و در حال حاضر نیز روی باتریهای حالتجامدی کار میکند که قدرت بیشتری ذخیره خواهند کرد و نسبت به باتریهای لیتیوم-یون کنونی میتواند سریعتر شارژ شوند. به همین منوال تسلا نیز همچنان به ضرردهی خود ادامه میدهد. بلومبرگ گزارش داده که تسلا در هر ساعت حدود نیم میلیون دلار هزینه کرده که برابر با هزینهی 8 هزار دلار در هر دقیقه است. اگر ضرر تسلا با این سرعت ادامه یابد، سرمایه تسلا تا ششم آگوست به پایان خواهد رسید.