جزئیات نسخه اروپایی تویوتا میرای 2017

0
(0)

تویوتا به‌تازگی جزئیات نسخه اروپایی از مدل هیدروژنی میرای را به همراه مجموعه‌ای بزرگ از تصاویر منتشر کرده است. میرای که تویوتا آن را به عنوان «به‌روزترین و ارزشمند ترین خودروی سازگار با محیط زیست در دنیای امروز» توصیف کرده، دارای یک دامنه مسافت قابل‌مقایسه با خودروهای بنزینی است و در عین حال، می‌تواند در عرض ۳ تا ۵ دقیقه دوباره سوخت‌گیری شود.
در این خودرو، پیل سوختی از طریق یک واکنش شیمیایی بین هیدروژن و اکسیژن، الکتریسیته تولید می‌کند و از آن برای راه‌اندازی موتور و ایجاد پیشرانه بهره می‌برد.

13 1 جزئیات نسخه اروپایی تویوتا میرای 2017

سیستم پیل سوختی تویوتا یا به اختصار TFCS دارای هر دو تکنولوژی پیل سوختی و هیبریدی استفاده می‌کند و شامل طراحی اختصاصی جدید پیل سوختی تویوتا و مخازن هیدروژن با فشار بالا است. در تویوتا میرای، همانند یک خودروی الکتریکی، حداکثر گشتاور بلافاصله پس از فشار پدال گاز در دسترس قرار می‌گیرد. در نتیجه، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۹/۶ ثانیه ثبت می‌شود و حداکثر سرعت آن نیز ۱۷۸ کیلومتر بر ساعت است.

14 1 جزئیات نسخه اروپایی تویوتا میرای 2017

تویوتا همچنین از پایین‌تر بودن نقطه گرانش میرای خبر داده است؛ چرا که مواردی چون سیستم پیل سوختی، مخازن هیدروژن و دیگر قسمت‌های پیشرانه در زیر کف خودرو قرار گرفته‌اند. بر این اساس، میرای یک «هندلینگ فوق‌العاده در پایداری» پیدا کرده است. به‌علاوه توزیع متناسب وزن در جلو و عقب، حسّی شبیه قرار گرفتن در میانه یک کِشتی را ایجاد می‌کند.

15 1 جزئیات نسخه اروپایی تویوتا میرای 2017

در تویوتا میرای دو نوع حالت رانندگی می‌توان انتخاب کرد؛ اولین حالت، «اکو» نام دارد که مصرف سوخت کمتری را به همراه دارد. این در حالی است که در حالت «پاور» یک واکنش سریعتر نسبت به ورودی پدال برای راننده فراهم می‌شود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بررسی تویوتا آریون 2014

0 (0) اگر خودرویی ایمن و خانوادگی می‌خواهید که از قدرت و امکانات و کیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد تویوتا