راو 4 مدل 2019، اولین شاسی‌بلند هیبریدی تویوتا در استرالیا

0
(0)

تویوتا طیف پیشرانه‌های نسل جدید کراس اوور راو 4 مدل 2019 را پیش از عرضه در استرالیا تأیید کرده است. این خودروی جدید از سه‌ماهه دوم سال آینده وارد این بازار خواهد شد. راو 4 جدید اولین شاسی‌بلند هیبریدی تویوتا در این کشور خواهد بود و از سیستم چهار چرخ محرک جدیدی سود خواهد برد که حداکثر کشش و راندمان بالایی را ارائه می‌کند. البته جدای از سیستم چهار چرخ محرک الکتریکی جدید یک نمونه مکانیکی نیز در دسترس است اما خب کارایی آن به اندازه‌ی نمونه‌ی الکتریکی نیست.

2192 راو 4 مدل 2019، اولین شاسی‌بلند هیبریدی تویوتا در استرالیا

چهارمین نسل راو 4 با سه پیشرانه 4 سیلندر جدید عرضه می‌شود: نسخه 2 لیتری بنزینی دیفرانسیل جلو، نمونه 2.5 لیتری بنزینی با سیستم چهار چرخ محرک مکانیکی و نهایتاً نسخه 2.5 لیتری هیبریدی با دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک الکتریکی.

2193 راو 4 مدل 2019، اولین شاسی‌بلند هیبریدی تویوتا در استرالیا

خریداران مدل غیر هیبریدی 2.5 لیتری از قدرت 206 اسب بخاری و گشتاور 243 نیوتون متری لذت خواهند برد. قدرت و گشتاور این پیشرانه در مقایسه با نمونه 2.5 لیتری فعلی به ترتیب 15.2 و 4.3 درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین بجای یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک در نسخه قبلی، این پیشرانه با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جدید جفت خواهد شد. این گیربکس نسبت دنده یک پایین‌تر به منظور پرفورمنس بهتر در شروع به حرکت را ارائه خواهد کرد.

2194 راو 4 مدل 2019، اولین شاسی‌بلند هیبریدی تویوتا در استرالیا

پیشرانه 2 لیتری جدید هم قدرت 172 اسبی و گشتاور 203 نیوتون متری دارد. این پیشرانه هم با گیربکس CVT یا 5 سرعته دستی مجهز به سیستم هماهنگی دور پیشرانه همکاری می‌کند.

2195 راو 4 مدل 2019، اولین شاسی‌بلند هیبریدی تویوتا در استرالیا

اما مدل هیبریدی دارای پیشرانه 2.5 لیتری بنزینی و واحد الکتریکی بوده و قدرت کل آن 210 اسب بخار می‌باشد. بسته به شرایط رانندگی تا 80 درصد گشتاور می‌تواند به چرخ‌های عقب انتقال یابد. سیستم چهار چرخ محرک الکتریکی این نسخه جمع و جورتر بوده و وزن کمتری دارد. از آنجایی که باتری‌های نسخه هیبریدی زیر صندلی عقب جای گرفته است بنابراین همه‌ی مدل‌های بنزینی و هیبریدی دارای فضای بار یکسانی هستند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

احتمال استفاده نسل بعدی تویوتا کرولا از پیشرانه‌ ب‌ام‌و

0 (0) در دسامبر سال 2011 توافقنامه‌ای بین تویوتا و ب‌ام‌و برای کار روی برخی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد تویوتا