عزم اتحادیه اروپا برای کاهش شدید آلایندگی‌ها

قانون‌گذاران اروپایی پیشنهاد خود برای هدف کاهش 30 درصدی آلایندگی دی‌اکسید کربن تا سال 2030 را اعلام کردند. این پیشنهاد که خودروها و ون‌های جدید را شامل می‌شود مشوق‌هایی را نیز برای خودروهای پاک‌تر و بدون آلایندگی خودروسازان بر مبنای شاخص‌های مشخصی را در نظر گرفته است. این پیشنهاد همچنین هدف‌گذاری خود برای سال 2025 را 15 درصد کاهش داده تا بدین ترتیب مطمئن شود خودروسازان سرمایه‌گذاری خود را هر چه زودتر شروع خواهند کرد. در همین زمان، اتحادیه اروپا برنامه‌هایی برای حمایت از صنعت خودروسازی دارد. اروپایی‌ها می‌خواهند 800 میلیون دلار برای تثبیت زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی و همچنین 200 میلیون یورو برای توسعه باتری‌ها صرف کنند.

به منظور کمک به خودروسازان برای رسیدن به چنین اهداف قابل‌توجهی، اتحادیه اروپا اعتباراتی به کمپانی‌هایی که خودروهای بدون آلایندگی و پاک‌تر بفروشند ارائه خواهد کرد. قانون‌گذاران اروپایی انتظار دارند سنگ محک معینی برای تعداد خودروهای بدون آلایندگی و پاک‌تر تعیین کنند تا بدین ترتیب مشوق‌های در نظر گرفته شده مطلوب باشند. اتحادیه اروپا خودروهایی را که در هر کیلومتر کمتر از 50 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کنند به عنوان محصولاتی با آلایندگی پایین می‌شناسد. این خودروها عموماً از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده می‌کنند. انجمن خودروسازان اروپایی انتقاداتی را متوجه این پیشنهاد جدید کرده و گفته که کاهش 30 درصدی آلایندگی یک چالش سخت بوده و پیشنهاد کاهش 20 درصدی آلایندگی تا سال 2030 را مطرح کرده اما در ادامه گفته که این طرح با هزینه‌ای بالا اما پذیرفتنی قابل‌دستیابی است.

همچنین ببینید

احتمال استفاده نسل بعدی تویوتا کرولا از پیشرانه‌ ب‌ام‌و

در دسامبر سال 2011 توافقنامه‌ای بین تویوتا و ب‌ام‌و برای کار روی برخی تکنولوژی‌های دوستدار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد تویوتا