ده میلیون عدد بسیار بزرگی است بنابراین میتوانیم دربارهی آن بحث کنیم؛ اما این عدد که بارها و بارها به آن برخوردهایم این بار به تویوتا مربوط میشود.
این خودروساز ژاپنی هرساله خودروهای سواری و تراک زیادی را تولید کرده و به فروش میرساند؛ اما حالا با رویدادی متفاوت روبرو هستیم.
تا پایان ماه پیش تویوتا در مجموع بیش از 10 میلیون خودروی هیبریدی را به فروش رسانده است. از این تعداد، بیش از 3 میلیون دستگاه تنها در آمریکای شمالی فروخته شدهاند.
به منظور به دست آوردن چشماندازی از این عدد، میتوانید شورولت را در نظر بگیرید که تنها 134,500 دستگاه ولت را به فروش رسانده و آن را به موفقترین خودروی پلاگین هیبریدی دنیا تبدیل کرده است. یا مثلاً نیسان که بیش از 230 هزار دستگاه از مدل لیف را فروخته است. تا ماه دسامبر تسلا 158159 دستگاه از مدل S و 25524 دستگاه مدل X را به مشتریان تحویل داده است. با در نظر گرفتن 2500 دستگاه تسلا رودستر فروخته شده کل فروش این شرکت تنها به بیش از 186 هزار دستگاه میرسد. این میزان فروش حدود 50 برابر کمتر از مدلهای هیبریدی فروخته شده توسط تویوتا است.
حتی ساختههای الکتریکی کارخانههای دیگر نیز نمیتواند به تویوتا نزدیک شود. برای مثال مرسدس بنز را در نظر بگیرید که از سال 1982 تاکنون (زمان معرفی این مدلها) حدود 8 میلیون دستگاه از سدان ها و واگنهای C کلاس را فروخته است. پورشه یکمیلیون دستگاه 911 را فروخته و مزدا همین اواخر توانسته یک میلیونمین دستگاه از MX-5، موفقترین کانورتیبل دونفرهی تاریخ را بفروشد.
تویوتا بهصورت جهانی 34 مدل هیبریدی را ارائه میکند. تنها در ایالاتمتحده آمریکا، چهار مدل پریوس به همراه نسخههای هیبریدی کمری، آوالون، هایلندر و راو 4 به فروش میرسد. به این خودروها باید نسخههای هیبریدی لکسس CT، ES، GS، NX و RX را هم اضافه کرد. البته به زودی نسخهی هیبریدی پرچمدار لوکس LS نیز به سایر برادران خود ملحق خواهد شد. مدلهای بنزینی و دیزلی تویوتا نیز گستردهتر از هر خودروساز دیگری است.
بیشک تویوتا مثالی بینظیر از یک خودروساز با استانداردهای جهانی و کیفیتی استثنایی است.