افزایش عرضهی خودروهای الکتریکی شده با طیفی از مشکلات جدید همراه بوده است. درحالیکه خودروهای مرسوم با ریسک تصادف، آتشسوزی، آلاینده کربن مونوکسید و دیگر خطرات روبرو هستند، محصولات هیبریدی و الکتریکی نیز ریسک فوت شدن در اثر برقگرفتگی و آتشسوزی الکتریکی را نیز به این قضیه اضافه کردهاند. افراد کمی بهتر از تویوتا به این قضیه مسلط هستند زیرا این خودروساز بیش از هر کمپانی دیگری اقدام به تولید محصولات هیبریدی میکند؛ و البته همین موضوع منجر به فراخوان حدود 200 هزار دستگاه پریوس کرده است.
بنا به گفتهی تویوتا، منبع این مشکل تماس وایر پیشرانه با پوشش آن است که باعث اتصال کوتاه الکتریکی شده و ریسک آتشسوزی را به وجود میآورد. این مشکل تعداد 192 هزار دستگاه از پریوس های مدل 2016 تا 2018 را در آمریکا شامل میشود. همهی این خودروها برای بررسی فراخوان شدهاند و اگر هسته اصلی وایر بیرون زده باشد یک وایر جدیدی برای آن در نظر گرفته خواهد شد. در غیر این صورت تکنسینهای تویوتا با یک چسب یا لنت نواری حفاظتی به وجود خواهند آورد. بیش از 65 هزار دستگاه از این خودرو در سال پیش و حدود 99 هزار دستگاه نیز یک سال پیش از آن فروخته شدهاند. حدود 114 هزار دستگاه از پریوس نیز یک سال قبلتر از آن به دست مشتریان رسیده بودند؛ بنابراین فراخوان موردبحث تعداد قابلتوجهی از مدلهای فروخته شده را شامل میشود. تویوتا چیزی درباره تعداد موارد آتشسوزی گزارش شده در جریان این اتفاق را بازگو نکرده است.