معرفی رسمی تویوتا کرولا سدان 2020

تیزتر، پیشرفته‌تر و ایمن‌تر
پس از جهانی شدن دوباره‌ی نام کرولا با معرفی نسل جدید نسخه هاچبک و مدل زیبای تورینگ اسپورت، تویوتا با معرفی نسل جدید کرولا سدان کار را تکمیل کرده است.

کرولا سدان جدید که در نمایشگاه خودروی گوانگژوی چین معرفی شده با دو نسخه‌ی متفاوت عرضه خواهد شد. یکی از مدل‌ها که اسپورت نام دارد در آمریکای شمالی عرضه می‌شود و دیگری در چین (با نام لوین)، ژاپن و دیگر نقاط جهان ارائه خواهد شد. مدل عرضه شده در چین، اروپا و دیگر بازارها همچنین نسخه‌ی لوکس‌تر پرستیژ خواهد بود.

دوازدهمین نسل کرولا سدان شباهت‌های فنی و ظاهری زیادی با جدیدترین نسل کرولا هاچبک دارد. این سدان جمع‌وجور بدون آنکه بخواهد جذابیت گسترده‌ی خود بین مشتریان را از دست دهد از ظاهری گیراتر و زاویه‌دارتر مخصوصاً در جلو سود برده و البته باید گفت بخش عقب آن محافظه‌کارتر از مدل هاچبک نشان می‌دهد.

داخل کابین هیچ تفاوتی بین این دو خودرو وجود ندارد و مدل سدان از همان طراحی و تکنولوژی‌های مدل هاچبک سود برده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی انتیون 3.0، اپل کارپلی و آمازون الکسا اشاره کرد. مدل‌های پایه‌ی بازار آمریکا دارای صفحه لمسی 7 اینچی خواهند بود درحالی‌که تریم های فول تر دارای صفحه‌نمایش 8 اینچی هستند.

همانند دیگر مدل‌های کرولا، این نسخه سدان بر پایه پلتفرم جدید TNGA بنا شده و طول /عرض/ارتفاع آن به ترتیب برابر با 4640/1780/1435 میلی‌متر بوده و فاصله‌ی بین محورها نیز به 2700 میلی‌متر می‌رسد. فاصله‌ی بین محوری این خودرو نسبت به نسل قبل تغییری نکرده اما کرولا سدان جدید فاصله‌ی بیشتری بین چرخ‌های روبرویی دارد. همچنین اورهنگ جلو کوتاه‌تر و اورهنگ عقب طویل‌تر شده است. ارتفاع این خودرو چند میلی‌تری کمتر شده و ارتفاع کاپوت نیز پایین آمده است تا دید رو به جلوی بهتری ایجاد شود.

تویوتا قول داده معماری جدید این خودرو که شامل سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب می‌باشد (نسل پیشین دارای سیستم تعلیق پیچشی بود) دینامیک رانندگی بهتر و راحتی سواری، آرامش و ایمنی بیشتری را به همراه داشته باشد. جزئیات بسیار کمی از قوای محرکه‌ی کرولا سدان 2020 منتشر شده اما تویوتا تأیید کرده پیشرانه 2 لیتری دینامیک فورس و نسخه‌ای هیبریدی در دسترس خواهند بود.

مدل آمریکایی این خودرو سه پیشرانه خواهد داشت. مدل‌های پایه دارای پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری 139 اسبی و گیربکس CVT متعلق به نسل پیشین خواهند بود درحالی‌که مدل‌های SE و XSE از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری جدید کرولا هاچبک با قدرت 169 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتون متر سود خواهند برد. مدل XSE تنها با گیربکس CVT ارائه می‌شود درحالی‌که مدل SE را می‌توان با گیربکس 6 سرعته دستی هم سفارش داد.

یک نسخه هیبریدی هم در آمریکا عرضه خواهد شد اما هنوز جزئیات آن مشخص نشده است. اطلاعات بیشتر این خودرو در نمایشگاه لس‌آنجلس 2018 منتشر خواهند شد. فروش کرولا سدان جدید در آمریکا و اروپا از بهار سال 2019 آغاز می‌شود و پس از نیمه دوم همان سال شاهد فروش آن در بیش از 150 کشور خواهیم بود.

همچنین ببینید

احتمال استفاده نسل بعدی تویوتا کرولا از پیشرانه‌ ب‌ام‌و

در دسامبر سال 2011 توافقنامه‌ای بین تویوتا و ب‌ام‌و برای کار روی برخی تکنولوژی‌های دوستدار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد تویوتا