تویوتا پیکاپ تراک های زیادی را در آمریکا میفروشد. همین کار را نیسان هم انجام میدهد. حتی هوندا نیز با ریجلاین میتواند مشتریان آمریکایی را به نمایندگیهای این کمپانی بکشاند؛ و خب چرا میتسوبیشی نخواهد از این سفره لقمهای بردارد؟!
واژه اتحاد به همکاری میتسوبیشی با رنو و نیسان اشاره دارد. رنو آلاسکان که از زیرساختی مشابه با نیسان ناوارا و مرسدس X کلاس برخوردار است برای بازار آمریکا طراحی نشده و البته میتسوبیشی L200/تریتون نیز در این کشور عرضه نمیشود. همچنین واردات این خودرو به آمریکا میتواند شامل تعرفههای سنگین واردات پیکاپ ها شود؛ اما این کمپانی الماسنشان میتواند نمونه ریبج شده از نیسان فرونتیر یا حتی پیکاپ فول سایز تایتان را در آمریکا عرضه نماید.
آخرین باری که میتسوبیشی یک پیکاپ را در آمریکا عرضه کرد به سالهای 2005 تا 2009 و مدل Raider مربوط میشود که در زمان همکاری ژاپنیها با کرایسلر و بر پایه مدل داج داکوتا شکل گرفته بود. همکاری میتسوبیشی و کرایسلر در دو خودروی دیگر یعنی میتسوبیشی اکلیپس/داج ایگل و 3000GT/Stealth نیز خود را نشان داد. البته این روزها میتسوبیشی عمده تمرکز خود را معطوف کراس اوورها کرده است. نسل جدید اوت لندر اسپورت در طی 1 یا 2 سال آینده عرضه خواهد شد. این امر میتواند فرصت بزرگتر شدن ابعاد را به برادر دیگر یعنی اوت لندر بدهد و در این بین، مدل اکلیپس کراس نیز میان هر دو برادر قرار بگیرد.