به‌روزرسانی لندکروزر پرادو

تویوتا یک موتور توربو دیزل جدید و همین‌طور یک گیربکس جدید ۶ سرعته اتوماتیک برای مدل با فاصله محوری استاندارد لندکروزر که در برخی بازارها به منظور تمایز با مدل بزرگتر لندکروزر 200، با نام «پرادو» شناخته می‌شود، درنظر گرفته است. موتور جدید ۲/۸ لیتری D-4D چهار سیلندر توربو دیزل در ۳۴۰۰ دور بر دقیقه، قدرتی برابر ۱۷۴ اسب‌بخار تولید می‌کند و حداکثر گشتاوری برابر ۴۵۰ نیوتن‌متر در بین دور موتورهای ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ دارد.

 این موتور که در هر دو فرم بدنه ۳ در و ۵ در ارائه می‌شود، می تواند با هر کدام از گزینه‌های انتقال قدرت ۵ سرعته دستی یا گیربکس جدید ۶ سرعته اتوماتیک سوپر ECT همراه گردد. لندکروزر همراه با گیربکس اتوماتیک در زمانی برابر ۱۲/۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعتی برابر ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. این در حالی است که زمان شتاب‌گیری صفر تا ۱۰۰ در حالت استفاده از گیربکس دستی برابر ۱۲/۱ ثانیه است و همین سقف سرعت (۱۷۵ کیلومتر بر ساعت) نیز در دسترس خواهد بود.

 


 نسبت به نسخه قبلی موتور ۳ لیتری، میزان مصرف سوخت سوخت و آلودگی دی‌اکسید کربن به میزان ۹ درصد کاهش یافته‌اند و به ترتیب، به ۷/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و ۱۹۴ گرم در هر کیلومتر رسیده‌اند. البته این آمار برای مدل پنج در هستند و مدل ۳ در، متوسط مصرف ۷/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد و میزان آلودگی آن ۱۹۰ گرم در هر کیلومتر است. در همین حال، مدل‌های با گیربکس دستی، عملکردی مشابه در مصرف سوخت و آلودگی دارند.
 
 موتور جدید دیزلی برای اولین بار از سیستم «کاهش تحریک‌‌کننده انتخابی» یا SCR تویوتا استفاده می‌کند که مطابق گفته خودروساز، می‌تواند تا ۹۹ درصد آلودگی‌های NOₓ را کم کند.
 
 

 همچنین نسخه فیس‌لیفت لندکروز در اروپا با یک موتور بنزینی ۴ لیتری VVT-i V8 به صورت انحصاری در فرم بدنه ۵ در دسترس خواهد بود. این موتور که در کنار گیربکس جدید ۶ سرعته اتوماتیک سوپر ECT قرار می‌گیرد، با قدرت ۲۷۸ اسب‌بخار در ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۳۸۵ نیوتن‌متر در ۴۴۰۰ دور بر دقیقه همراه است. لندکروزر با استفاده از این موتور، می‌تواند در مدت ۱۰/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی برابر ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. مصرف سوخت ترکیبی در این حالت برابر ۱۰/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و آلودگی دی‌اکسید کربن متناظر نیز ۲۴۸ گرم در هر کیلومتر است.
 
 
 

همچنین ببینید

احتمال استفاده نسل بعدی تویوتا کرولا از پیشرانه‌ ب‌ام‌و

در دسامبر سال 2011 توافقنامه‌ای بین تویوتا و ب‌ام‌و برای کار روی برخی تکنولوژی‌های دوستدار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد تویوتا