بامو Z5 در حال تست زمستانی در سوئد با همتای پلتفرم مشترکش، تویوتا سوپرا توسط عکاسان شکار شده است. البته قبلاً تصاویر این خودروی اسپورت در لباس استتاری منتشر شده، امّا تاکنون در کنار همدیگر و در حالت باز بودن سقف نرم Z5 نبودهاند. در حالی که تویوتا سوپرا کمابیش همان شرایط مشابه تستهای قبلی را دارد، امّا نمونه استتاری Z5 تفاوتهای قابلملاحظهای، بهویژه در عقب بدنه پیدا کرده است. چراغهای عقب در این نمونه اولیه با قابهای افقی لامپها به جای طرح گردگوشه قبلی، به نظر میرسد که فاصله نزدیکترین با نسخه تولیدی داشته باشند.
در حالی که تصاویر جاسوسی قبلی از Z5، اسپویلر لبه متوسط این خودرو را نشان میداد، ولی در آخرین تصاویر، یک فرم برجستهتر و متناسب با طراحی اسپورت عقب بدنه مشاهده میشود. علاوه بر این، لولههای اگزوز ساده، گرد و کوچک جای خود را به نمونههای بزرگتر و بیضیشکل دادهاند؛ احتمالاً شبیه به آنچه قرار است که از خط تولید بامو خارج شود.
در کنارههای بدنه، تصاویر جدید یک گلگیر جدید در جلو را نشان میدهد که در حال حاضر، صاحب یک دریچه در پشت چرخهای جلو شدهاند. این موضوع نه تنها باعث اضافهشدن یک چهره خشنتر به Z5 میشود، بلکه احتمالاً فشار جریان باد را در محفظه چرخها نیز کاهش خواهد داد؛ درست به مانند هواکشهای Air Breather در سایر محصولات بامو.
همانطور که قبلاً نیز در خبرها آمده بود، بامو Z5 به عنوان مدل جایگزین Z4 و تویوتا سوپرا دارای پلتفرم مشترکی هستند که با همکاری تویوتا و بامو توسعه داده شده است. پس از اتمام مراحل توسعه، هر دوی این خودروهای دیفرانسیل عقب قرار است که توسط مگنا اشتایِر در «گراتز» اتریش تولید شوند.
با اینکه جزئیات پیشرانه این خودروها هنوز منتشر نشده، امّا انتظار میرود که از موتورهای چهار یا شش سیلندر بامو در این زمینه استفاده شود. این در حالی است که شایعاتی نیز مبنی بر تجهیز سوپرا به موتور V-6 با توربوشارژرهای دوقلو که توسط تویوتا توسعه داده شده، به گوش میرسد. همچنین گفته میشود که بعداً یک گزینه پیشرانه هیبریدی نیز به این مدلها اضافه خواهد شد.