بررسی تویوتا تاندرا 2018

0
(0)

نسل فعلی تویوتا تاندرا یک تراک سالخورده است که به منظور رقابت با نسخه جدید فورد اف150، شورولت سیلورادو، جی ام سی سیرا و رم 1500 خود را آماده می‌نماید. در این بین تنها تاندرا و نیسان تایتان هستند که به پیشرانه های V-8 مجهز شده‌اند و سایر محصولات مشابه موجود در بازار از پیشرانه‌های V-6 توربوشارژ یا توربو دیزل بهره می‌برند. فقدان حق انتخاب پیشرانه بعلاوه مصرف سوخت بالا از جمله مواردی هستند که در قیاس با سایر رقبای تازه‌نفس، تاندرا را در جایگاه پایین‌تری قرار می‌دهد. متاسفانه ورای برخی به‌روزرسانی‌های جزئی، مدل 2018 تاندرا چندان تفاوتی با مدل معرفی شده در سال ۲۰۰۷ ندارد. تاندرا در پنج تریم مختلف عرضه می شود: SR، SR5، لیمیتد، پلاتینیوم و نسخه 1794

1597 بررسی تویوتا تاندرا 2018

تاندرا ۲۰۱۸ همراه با اتاق دوکابین و پیکربندی Crew max عرضه می‌شود و مشتریان حق انتخاب محفظه بار 5.6 و 6.5 و 8.1 فوتی را دارا هستند. هر یک از پیشرانه های ۴.۶ یا ۵.۷ لیتری نیروی خود را از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک، به سمت چرخ‌های عقب و یا هر چهار چرخ روانه می‌کنند. پیشرانه ۵.۷ لیتری در نسخه‌های SR5، SR به صورت آپشن ارائه شده و در تریم‌های بالاتر به صورت استاندارد حضور خواهد داشت. نسخه مورد بررسی در اینجا از نوع لیمیتد 4X4 دو کابین با 6.5 فوت طول بستر قسمت بار است که به پکیج آفرود TRD نیز مجهز شده است.

1598 بررسی تویوتا تاندرا 2018

جالب است بدانید که پکیج TRD در نسخه لیمیتد تنها حدود ۷۰ دلار هزینه اضافه را در برخواهد داشت که شامل رینگ‌های پنج پر ویژه، کمک فنرهای آفرودی، سینی زیر موتور و باک سوخت، قلاب یدک‌کش جلو ،چراغ‌های جلو و مه شکن از نوع LED و مزین نمودن کفپوش و بدنه به نشان TRD، می‌شود. توان خروجی پیشرانه ۵.۷ لیتری V8 برابر ۳۸۱ اسب بخار و گشتاور حاصل از آن معادل 544 نیوتن متر است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت تاندرای مورد بررسی برابر ۶.۵ ثانیه است. مسافت مورد نیاز برای توقف کامل خودرو از سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت معادل 57.9 متر است. همچنین شتاب جانبی این خودرو در مسیر مخصوص مساوی با 0.7 جی ارزیابی گردیده است.

1599 بررسی تویوتا تاندرا 2018

همانند منتظر ماندن برای تماشای یک قسمت جدید از یک سریال تلویزیونی و یا نوشیدن مجدد یک نوشابه مورد علاقه، تویوتا تاندرا ۲۰۱۸ نیز مورد توجه و علاقه ما واقع شده است. در اینجا خبری از متریال با کیفیت، توربوشارژر، استارت دکمه‌ای و… نیست. تنها شما هستید به همراه یک پیشرانه بزرگ و کابین جادار به علاوه اتاق بار. صدای اگزوز تاندرا نیز مورد علاقه هر کسی خواهد بود. ظاهر تاندرا با وجود برخورداری از چهره آشنا و نسبتا قدیمی، همچنان شیک، ساده و باوقار است. طراحی فضای داخلی نیز به تبعیت از طراحی خارجی، اصل سادگی را پیشه خود نموده است.

1600 بررسی تویوتا تاندرا 2018

با وجود ازدیاد دکمه‌ها، بخشهایی از ادوات کابین به ویژه صفحه نمایشگر ۷ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی به طرز ناامید کننده‌ای قدیمی به نظر رسیده و از وضوح کافی برخوردار نیست. کیفیت متریال در سطح پایینی قرار داشته و در جای‌جای کابین از پلاستیک‌های خشک و شکننده استفاده شده است. سواری تاندرا چندان باثبات نبوده و از بادی رول فراوان بعلاوه حالت شناور بودن رنج می‌برد. واکنش های فرمان آهسته بوده و شعاع دور زدن بسیار زیاد است. همچنین فیدبک خاصی از سطح جاده به غربیلک فرمان منتقل نمی‌شود. در حین رانندگی، تاندرا احتیاج به مراقبت دائمی به منظور حفظ مسیر حرکت خود خواهد داشت.

1601 بررسی تویوتا تاندرا 2018

تاندرا اولین تلاش تویوتا برای حضور در این کلاس خودرویی محسوب می‌شود و انصافا کمتر اتومبیلی پیدا می‌شود که این چنین راه درازی را بدون به‌روزرسانی قابل توجه بپیماید. تویوتا تاکنون موفق شده 116,285 دستگاه تاندرا را در سال ۲۰۱۷ به فروش برساند که نشان از محبوبیت بالای این محصول در میان مشتریان دارد. همین مسئله می‌تواند توجیهی بر عدم تعجیل تویوتا در بازطراحی تاندرا باشد. به هر روی، شاید تاندرا یک تراک تمام عیار محسوب شود اما بایستی به فکر رقابت با حریفان جدید نیز بوده و در اندیشه بروزرسانی‌ و بازطراحی خود باشد تا یارای رقابت با محصولات مدرن و جدید را همچنان در وجود خود محفوظ نگاه دارد.

1602 بررسی تویوتا تاندرا 2018

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

احتمال استفاده نسل بعدی تویوتا کرولا از پیشرانه‌ ب‌ام‌و

0 (0) در دسامبر سال 2011 توافقنامه‌ای بین تویوتا و ب‌ام‌و برای کار روی برخی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد تویوتا